Tuesday, August 16, 2005

varză acră (foarte acră)

Traian Băsescu a devenit pentru Octavian Paler ca un fel de eczemă la care acesta nu se poate abţine să nu se scarpine zilnic. După ce şi-a dat consecvent în petec cu seria de articole închinate relaţiei indecente şi imorale dintre preşedinte şi Constituţie, pentru a o abandona (temporar, până îl va vizita din nou zâna cea bună a inspiraţiei sau până când cititorii săi cu memorie mai scurtă şi-or fi şters-o din minte ) pe marginea şanţului publicisticii româneşti, Paler revine în forţă prezentându-ne noua colecţie de injurii antiprezidenţiale.

Fiţi fără griji, Paler nu e un detractor al preşedintelui, o spune chiar el, între două invective. Grosolan, demagog, intrigant, politician dubios, mânuitor abil de ghioagă pe scena politică, toate astea nu sunt decât nişte alintături adresate persoanei prezidenţiale. Aşa, ca între prieteni, lui Paler îi zvâcneşte din când în când piciorul şi îi proiectează bombeul drept în testiculele prezidenţiale. Simbolic, fireşte, că doar atât aşteaptă SPP-ul.

Dar de data asta Paler nu se mai mulţumeşte cu obişnuitele luări de poziţie antiprezidenţiale. El a simţit nevoia să meargă mai departe, direct în miezul putred al problemei. Care se nimereşte să fie tocmai electoratul lui Băsescu. Mergând pe ideea că Băsescu, ca un sincer demagog ce e, speculează fluctuaţiile electorale de popularitate şi reuşeşte să se cocoaţe ba pe scaunul de primar general, ba pe cel prezidenţial, Paler îşi ia de fapt avânt pentru a administra un şut, cu toată priceperea sa stilistică, direct în testiculele celor care l-au votat pe Băsescu, printre care, întâmplător, mă număr şi eu. Tot simbolic şutul, fireşte.

Ei, îl informăm pe domnul Paler pe această cale că n-am luat deloc alegerile ca pe un bâlci. M-am dus până la mama dracului să votez, cum au făcut şi mulţi alţi români din Diasporă. Unii au călătorit sute bune de kilometri cu familia în spate, pierzând o zi întreagă, plătind sute de euro sau dolari pe bilete de tren sau avion numai să voteze. Am luat democraţia foarte în serios, să ştii tataie. Dacă matale crezi că tocmai electoratul Alianţei e format din proleţi duhnind a bere şi cu resturi de mici printre dinţi, aburiţi de profunzimile analitice ale titanilor „ştiristicii“ româneşti, servite reci de pe sticla ecranului de televizor, eu zic că ai greşit coada atunci când ai mers la vot. Te-ai aşezat prost, aia’ era cea pentru PRM. La cozile portocalii erau în general tineri, cu mucii încă la nas şi cu ceva speranţă-n dânşii. Nu, nu era o promoţie la Coca-Cola.

1 Comments:

Blogger Sorin said...

Si mie imi calca Paler pe nervi. A ajuns o biata unealta Antibasescu.
Am tot ezitat sa-mi descarc parerea pe tema asta. Poate pentru ca sunt mai aproape de varsta lui Paler.
Imi place blogul tau.

4:27 AM  

Post a Comment

<< Home